Luis Suarez rasis? hek eleh



Apa sebenarnya yang terjadi antara Evra dan Luis? Saya sebagai rakyat 1Malaysia nasi lemak 2.0 sangat tidak menyokong rasis. Jadi semalam pada hari Ahad, saya berkesempatan berbual dengan Luis dan bertanya apa sebenarnya yang terjadi.

Aku : Memang ada kutuk dia hitam legam?



Luis : Mana ada. Mana ada.

Aku : Kutuk dia monyet?



Luis : Mana ada. Mana ada.

Aku : Kutuk dia makan pisang?



Luis : Lagilah tidak.

Aku : Ok, apsal dia cakap kau rasis.

Luis pandang kiri, pandang kanan, selepas itu dia bisik, “Sebenarnya, hari tu aku tengah bosan tunggu bola nak pasing kat aku. Biasa la kalau bosan. Aku pun nyanyilah lagu 'Kuda hitam aduh, kuda hitam, kuda hitam berbahaya.' Tapi aku translate lah bahasa omputih. Tapi kau pun tahu, aku mana pandai sangat cakap omputih, aku pun direct translate, “'Black Horse goodness, dark horsedark horse dangerous.'.

Aku : (tergamam kejap) Itu pun rasis?

Luis : Sebenarnya, selepas aku nyanyi lagu kuda hitam, aku berpantun pulak. the black-black spots mangosteen, more considered more sweet .

Aku : Apa tuh?

Luis : Hitam-hitam si tompok manggis, semakin dipandang bertambah manis. YNWA!

Aku : hek eleh. itu pun nak rasis ke. Terima kasih, dan YNWA.

Luis : Liverpool power!

Aku : Ya, power!


No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews