The Tale of Two Teams - Sebuah Karya Topikal

Gyeahhhhhhhhhhhh

Sebuah team yang ada ciri klasemen mampu membedal team dari liga yang kita semua akui sebagai inferior dengan kelebihan 7 gol. Kemampuan membelasah ini boleh dilihat didalam team Chelsea apabila mereka membelasah Ipswich 7 gol berbalas kosong. Sungguhpun begitu ada juga suara-suara dungu yang memperlekehkan kemenangan Chelsea The Klasemen Blues. Ini adalah reaksi normal. Kalau Ana Raffali menang AJL pun orang jaki, bila Chelsea menang kejakian itu lebih pronounce dan excessive.



Ipswich bukan team yang bagus sangat. Macam Liverpool diorang pun sandarkan kepada kenangan tunggal memenangi liga pada musim 1962-63. Those were the good days kata diorang. Sekarang pengurus pun tak ada dan seperti kebanyakkan pasukan yang menggaji bekas pemain Sir Alex Ferguson, kedudukan liga mereka memang shiteous. Kebanyakkan bekas anak didik Fergie bangga pernah bekerja dibawah Sir Alex

"Oh dia banyak ajar saya tentang taktik... dan disiplin"

Itulah yang pernah dikatakan oleh Roy Keane, pengurus Ipswich sebelum dipecat buat ke sekian kalinya. Sorry Roy of Cork, dia ajar engkau taktik dan disiplin tapi dia tak ajar engkau ART referee intimidation and getting the 15th man effect. LMAO!

Kembali ke perlawanan FA Cup tempohari. Perlawanan antara juara bertahan dan Ipswich sangatlah berat sebelah, ianya mengingatkan aku tentang cara media arus perdana membedal Pakatan Rakyat setiap hari . Fucking one side shit. Tidak melampau jika aku katakan Chelsea berpiknik bolasepak sehinggakan IPSWICH dilapah Frank Lampard dan rakan rakan macam SANDWICH. Effortless , surgical dan vicious. Singa Chelsea tanpa segan silu menunjukkan kuda Ipswich who is the boss.



Pagi tadi kita tengok Ipswich menentang Arsenal pula. Arsenal kalah dengan team yang masih tak ada manager. FAIL!



Dengan itu aku announce aku kembali ke kem Chelsea kerana aku memang seorang Judas

Di bibir Fulham, dihati Manchester United di minda Chelsea itulah Obe........ dasar lalang!

No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews