Piala Asia 2011: Tabik Tim Cahill!



Mencanai India

Aku suka Tim Cahill. Sebab dia main untuk Everton dan suka bertinju dengan tiang bendera. Malam tadi Tim Cahill memberikan satu sebab lagi kenapa kita kena suka dan tabik hormat pada beliau.

Seleps menjaringkan gol ke-4 Socceroos, mamat ini telah membuat aksi panggilan telefon sebagai simbolik kepada rayuan derma beliau untuk bencana banjir Queensland, Australia. Kemudian seperti biasa dia kembali bertinju dengan tiang bendera.

Sebagai salah satu usaha mengutip derma, Tim Cahill telah membuat lelongan di eBay untuk satu pakej yang dinamakan 'Tim Cahill Everton Experience'. Pakej tersebut adalah pakej menonton perlawanan Everton dan hasil lelongan akan didermakan kepada tabung bencana banjir Queensland. Maklumat lanjut boleh klik pautan eBay ini.

Socceroos malam tadi mencanai India 4-0. Gol adalah hasil jaringan Tim Cahill (11 dan 65), Kewell (24) dan Holman (45+2). India yang berada di ranking 142 dunia memang bukan lawan Australia yang berada di ranking ke-26 dan majoriti pemainnya bermain di kelab ternama Eropah.

Pun begitu jurulatih India, Bob Houghton positif dan yakin ia pendedahan yang baik buat skuad Bhangra Boys. Ketiadaan ayam tambatan Baichung Bhuttia membuat barisan serangan sedikit tumpul. Jentera serangan India banyak bergantung kepada 'Beckham India', Steven Dias dan penyerang berbakat Sunil Chhetri. Sunil Chhetri ini bermain untuk kelab Sporting Kansas City dalam Major League Soccer di Amerika Syarikat. Safee Sali pun belum pernah sampai sana jadi jangan nak pandang India sebelah mata.

Park JS Kirim Salam Dari Doha

Red Devils paling sepet tidak menjaringkan sebarang gol malam tadi ketika bertemu Bahrain tetapi Taegeuk Warriors tetap memastikan 3 mata penuh dengan kemenangan 2-1.

Pemain Jeju United, Koo Ja Cheol menyumbat 2 gol untuk Korea Selatan selesa mengatasi Bahrain. Koo Ja-Cheol memegang posisi central midfield dengan Park JS dan Lee Chung Yong bermain di sayap dan bertukar posisi antara satu sama lain. Penyerang Ji Dong Won bermain sebagai lone striker.

Bahrain mendapat gol saguhati hasil sepakan penalti Fouzi Mubarak Aaish pada minit ke-85.

Korea Selatan akan bertemu Australia dalam perlawanan berikutnya. Meleleh.

Malam Ini

Pengadil Harimau Malaya, Subkhiddin nyata tidak gentar untuk mengadili perlawanan Korea Utara dan Emiriah Arab Bersatu jam 9:15 malam ini. "Siapa Kim Jong Il?!" soal Subkhiddin saat menawarkan diri sebagai pengadil perlawanan ketika semua pengadil Asia lain menikus.

Pada jam 12:15 pagi, ianya adalah pertembungan Iraq dan Iran. Perang Iran-Iraq bakal dihidupkan kembali!

Sebelum berpisah, video gol jaringan Tim Cahill dan aksi panggilan telefon serta tinju tiang bendera beliau. Minta maaf penterjemah bercuti hari ini.

No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews