Adını Feriha Koydum Melih Selçuk Roportajı (Ferihanın Kardeşi Mehmet )

Melih Selçuk (27), yeni dizisi Adını Feriha Koydum'da bir baltaya sap olamayan kapıcı çocuğu rolünde. Oysa onun Mardin'den Boğaziçi Üniversitesi'ne, ödüllü Süt filminden ekranlara uzanan başarılı ve ilginç bir hayatı var.

Melih Selçuk'un hikâyesi Mardin Kızıltepe'de başlıyor. Hizbullah, PKK ve devletin aynı yerde "buluştuğu" yıllar... "Sokaklarda her gün birileri öldürülüyordu" diye anlatıyor çocukluğunu. Annesi ev kadını, babası çiftçi. 10 çocuklu ailede Melih, "kazan dibi." 4 odalı bir evde yaşıyorlar. "Ev hep kalabalıktı. Yalnız kalmak için uzaklara giderdim. Oturur, saatlerce dururdum öyle."

Sinemaya meraklı bir çocuk Melih, TRT 2'deki pazartesi filmlerini kaçırmıyor, sanat filmlerini de izliyor. Türkçe'yi ilkokulda öğreniyor: "Okulda Kürtçe konuşmak yasak. Öğretmen, dışarıda benimle Kürtçe konuşuyordu, çekindiğim için cevap vermiyordum. Huzursuz bir ortam vardı. Dışarısı tehlikeli deseler de, dalıyorduk sokaklara. Çocukluğu batıda geçmiş biri bunları anlayamaz."

Melih, ortaokuldan sonra Gaziantep Fen Lisesi'ni kazanıp yatılı okuyor. Farklı bir kültür, farklı davranışlar... Bir arkadaşının, daha ilk tanıştıkları anda "Bu ülkeyi bölemezsiniz tamam mı?" dediğini hatırlıyor: "Çocukluğum farklı söylemlerin arasında geçmişti. Antep'te başka şeyler söyleniyordu. İki tarafın haklı ve haksız yanlarını gördüm. İki tarafta da keskin cümleler kurmamaya çalıştım. Avusturya'da bir faşistle bir solcunun oturup fikirlerini konuşabildiklerini gördüm. Bizde kan çıkar."

Sinemaya ilk kez 17 yaşında gidiyor Melih, Sarhoş Atlar Zamanı'nı izliyor. İlk aşkını da yine lise yıllarında yaşıyor.

İSTANBUL BANA İYİ GELDİ

Üniversite sınavında, okulda en iyi puanı alıp herkesi şaşırtıyor. Boğaziçi Üniversitesi'ne, İstanbul'a geliyor. Gaziantep'ten sonra ikinci kültürel şok! Ama kolay alışıyor: "İstanbul bana iyi geldi. Kendimi buraya ait hissediyorum."

Okul kantininde yan yana asılı iki ilan Melih Adını Feriha Koydum Son Bölüm izleiçin dönüm noktası oluyor. Birinde işletme bölümünden stajyer öğrenci, diğerinde ise Semih Kaplanoğlu'nun yeni filmine erkek oyuncu arandığı yazılı. Oyuncu olmak için değil ama gerçek bir film seti görmek için seçmelere katılıyor. Yapım ekibinin "Tecrübesiz, yapamaz" diye itirazına rağmen yönetmen, Melih'i seçiyor. Süt filminde başrol oynayacağını çekimlere 5 gün kala öğreniyor. Oysa o güne kadar Semih Kaplanoğlu ile oturup uzun uzun konuşmuşlar sadece; siyasetten, güncel konulardan, biraz da filmdeki karakterden... Filmi ilk kez 65. Venedik Film Festivali'nde izliyor. En iyi erkek oyuncu dalında rakibi Mickey Rourke, jüri başkanı Wim Wenders. "Herkes bizi alkışlıyordu, bense öylece duruyordum. Kırmızı halıda yürürken Başak (Köklükaya) 'Ben heyecandan titriyorum, sen nasıl böyle sakinsin?' diye bana çimdik atıyordu."

Hayatını filme çekecek

Melih Selçuk, Süt filminin ardından Kasaba ve Adını Feriha Koydum izle dizileriyle oyunculuğunu ilerletiyor. Asıl hedefi yönetmen olmak. Kendi yazdığı otobiyografik senaryosunu filme çekmek istediğini anlatıyor: "Bir yerlere gelmiş olmaktan ziyade, bu yolda çaba sarf ettiğim için kendimle gurur duyuyorum. İyi sıyrılmışım, kendimi iyi yetiştirmişim. Çok farklı yönlere kayabilirdim. Aynı çevrede büyüdüğümüz halde hâlâ bir baltaya sap olamamış arkadaşlarım var."

En İyi Erkek Oyuncu seçildi

Melih Selçuk, 3. Güney Sinema Festivali ve 16. Altın Koza'da En İyi Erkek Oyuncu seçildi ve 42. SİYAD Ödülleri'nde Ahmet Uluçay Umut Ödülü'nü aldı. "Hayatım boyunca oyunculuğun ayalini kurmuş olsaydım, ödül beni sevinçten çıldırtırdı. Fakat böyle bir hırsım yoktu. Aklımın ucundan bile geçmeyen yerlerdeydim ama çok sarsılmadım" diyor genç oyuncu.

No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews