Harapan Terakhir Umat Manusia (Dan Liverpool)















Adik Jack Wilshere, penggemar cekelat udang dan anak ikan Pipiyapong pernah berkata dengan penuh yakin bahawa Arsenal mempunyai peluang menjuarai EPL musim ini.

Tapi menyandarkan harapan kepada sekumpulan budak-budak berkulup samalah seperti menyandarkan kenangan pada sekumpulan pemain-pemain bersejarah.

Ya, kalau Liverpool ialah sandarkan pada kenangan maka Arsenal ialah kelab sandarkan pada harapan.

Macam biasa, untuk Chelsea memastikan Arsenal tidak menduduki tangga ke-2 EPL mereka hanya perlu hantar seorang pemain.


Sturridge - Jelmaan Dubuk Liar


Perebutan puncak klasemen seperti biasa menjadi taruhan antara dua kelab bolasepak paling power, Manchester United dan Chelsea. Manchester United macam kita tahu ialah Setan Merah yang terus mahu mengekalkan hegemoni dan daulat kerajaan syaitan di muka bumi ini. Dan Chelsea macam ialah penyelamat terakhir umat manusia.

Seluruh England sekarang mengharapkan pada Chelsea untuk menghalang Manchester United. Liverpool, Manchester City, Blakcburn Rovers dan semua kelab EPL lain kini bergantung harapan pada Chelsea. Kecuali Arsenal kerana mereka masih lagi berpegang pada 'In Arsene We Trust'.

Tetapi dengan hanya tinggal 4 perlawanan lagi ianya bukanlah mudah. Nasib baik Chelsea ada Nando Torreh, si dubuk albino.

Bring it on!



No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews