Walaupun Yob Tewas, Nasril Nourdin Tetap Hensem





Yob terima kekalahan di Stadium Shah Alam dengan hati terbuka. Ater udoh namanya pun away game, lawan Red Giants lagi. Happy Warriors pun datang Stadium Perak berdamor dibuatnye, ini kire okay la Yob kena 1-0 je. Ape deme nak heran?

Ulasan perlawanan nanti teman buat kendian. Teman masih nunggu gambor perlawanan dari Yob dan Yong semua. Biase le bola kite ni yeh, 2 ke 3 hari pun idok ngomben-ngomben lagi reportnye!

Teman cuma nak mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Jadi kepada penjaga gol Yob, Mohd Nasril Nourdin yang udoh pun mencecah umor 25 tahun semalam. Ater udoh besor panjang mike ni rupenye ye?



Nasril Nourdin keluor perut mak tanggei 17 April 1986 di Lumut, Perak. Ngaji dulu kat Sekolah Sukan Bukit Jalil dan abih ngaji je teruih bersama dengan skuad Seladang seawal dari tahun 2005 lagi. Yob Nasril ni juga pernah bermain untuk skuad bawah 23 Malaysia. Pasukan senior je belum lagi, tapi hari tu ada ceritenye dalam Astro Arena yang Nasril Nourdin ni bercita-cita nak bermain untuk pasukan senior. Khairul Fahmi Che Mat, mike jaga-jaga, udoh le hari tu ngutip buah nyor kat Ipoh!

Pernah diceritekan orang kampung teman, Blackburn Rovers masa tahun 2006 dulu pernah nelepon Steve Darby (pengurus Yob masa tu) bertanya kan hal si Nasril Nourdin ni. Mike Riggs, chief scout di Blackburn Rovers berminat nak test kepoweran Nasril Nourdin. Tapi masalahnya ialah Malaysia berada dalam ranking FIFA ke-148 dan syarat-syarat EPL pula kata deme hanya menerima pemain dari negara ranking 70 dan ke bawah.

Apa nak buat Yob, tak ada rezeki gamaknye.

Bior pun begitu, Nasril Nourdin kabornye buat masa ini bahagia dengan skuad Seladang. Dan persembahan meyakinkan oleh Yob Nasril ini telah mendapat kepercayaan Cikgu Jan yang teruih meletakkan beliau di gawang Seladang.

Teman dan Sokernet sekali lagi mengucapkan Selamat Hari Jadi buat Nasril Nourdin dengan ucapan semoga panjang umor dan murah rezeki, keghoje tu bior le nangkap bola aje jangan ngutip buah nyor pulak!

Ater, udoh ke mike motong kek deghoyan?

No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews