Chelsea - Membangun Bersama Islam



Satu-satunya kelab yang boleh lawan Manchester-Manchester, iaitu Chelsea FC mengorak langkah positif hari ini dengan menandatangani pemain muda Scotland dan dulunya Celtic, Islam Feruz.

Andre Villas-Boas ketika dihubungi Sokernet mengesahkan bahawa Islam yang baru berusia 16 tahun kini sah sebagai pemain muda Chelsea.

"Ia adalah satu langkah positif buat Islam dan sejajar dengan dasar baru Chelsea, Membangun Bersama Islam!"



Sementara itu Chelsea macam biasa terus mengorak langkah dengan steady tanpa perlu menjaringkan banyak gol untuk menang. Bukan kerana Chelsea tidak mampu menang besar macam Manchester-Manchester, tetapi sebab sebagai sebuah kelab bolasepak yang waras, Chelsea tahu menang 25-0 pun mata yang dikutip masih tetap 3 biji sahaja. Lainlah kalau kita main Fantasy Football.

Berdepan dengan salah satu kelab Manchester-Manchester hujung minggu ini, Chelsea tahu mereka menggalas harapan besar peminat kelab-kelab lain seperti Queens Park Rangers, Swansea City dan Norwich City. Nak harapkan kelab yang lain memang tak dapat dah. Nak sandarkan harapan pada Liverpool, Arsenal dan Tottenham Hotspur? Itu kerja bangang namanya!

Kita semua tahu Manchester-Manchester sekarang sangat power. Malahan dari musim lepas lagi kepoweran mereka sudah terserlah. Dan macam biasa bila Manchester-Manchester jadi power dan kelab-kelab konon power yang lain jadi bangang, hanya Chelsea yang muncul sebagai harapan terakhir umat manusia.

Mohon debar? Bring it on!

No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews