Ultra Bangang

Bola sepak tidak memerlukan Ultra, Ultras, Ultraman, Ultimate Warrior, Ultra Racing dan sebagainya. Ia hanya memerlukan penyokong yang jujur untuk menyatakan bangang bila melihat kebangangan di atas padang. Ia hanya memerlukan penyokong yang berdebar-debar apabila melihat Fakri terhangguk-hangguk berlari, penyokong yang tersenyum melihat Khairul Fahmi menangkap bola cermat, penyokong yang ketawa mata bergenang apabila melihat Bahrain menjaringkan 3 gol dalam masa singkat, penyokong yang terkinja-kinja bila Nazmi melemparkan senyuman madu, penyokong yang berani balik awal kerana sudah la hati panas apahal pula nak panas hati bersesak sesak keluar lambat dengan jem bagai dan penyokong yang menguap melihat pemain tergaru-garu di dalam padang. Ya, bola sepak memerlukan perasaan dan atmosfera ini semua.

Bola sepak tidak memerlukan robot bangang dengan kuasa bateri 90 minit.





"Seorang pemain bola sepak sejati tidak akan pernah peduli berapa ramai 'Ultras' yang bertempik di sekeliling mereka, mereka hanya peka pada berapa ramai makwe menjerit memanggil nama mereka."



Notakaki: Logo tu tak berapa perfect. Nanti la aku touch up balik. Lagi satu Stadium Nasional Bukit Jalil harus ditukar nama. Jalil ni kutu mana?

No comments:

Post a Comment

Followers

Pageviews